Icon
GoldenClub
GoldenClub
GoldenClub لوگو
مـــــــــنو
مصرف لبنیات باعث افزایش یافتن وزن نمی شود، بلکه در قسمت محصولات لبنی می توانند به کاهش وزن بیشتر کمک کنند. انتخاب نوع درست لبنیات مهم است خیال تان راحت باشد شما با خوردن یک کاسه بستنی یا خامه هیچ وقت کاهش وزن را تجربه نخواهید کرد. برای گنجاندن لبنیات در رژیم غذایی لازم است که انتخاب های کم چرب داشته باشید تا به کاهش وزن و کل فرآیندش کمک کند.


لبنیات چیست؟
الزاما به هر نوع غذایی که از شیر تهیه می شود لبنیات یا فرآورده لبنی گفته می شود.
لبنیات عموما از شیر گاو و گاهی از شیر گوسفند یا بز تهیه می شود. فرآورده لبنی می تواند شامل خامه، پنیر، بستنی، ماست، دوغ باشد.
همچنین می تواند در بر گیرنده محصولاتی مثل کفیر باشد که ماده ای شبیه ماست بوده و همچنین کازئین را نیز شامل می شود که در خیلی از پودرهای پروتئینی از آن استفاده می شود.
منابع مهمی برای لبنیات وجود دارد که حاوی مواد مغذی متفاوتی هستند. اما اکثر لبنیات تشکیل دهنده های اساسی یکسانی دارند. فرآورده های لبنی حاوی کربوهیدرات ها (گلوکز و فروکتوز)، چربی های اشباع شده (مگر آن که مدل بدون چربی را خریداری کنیم) ویتامین ها (مثل ویتامین D) و مواد معدنی (مثل کلسیم و آهن) هستند.


لبنیات رژیمی
می شود که لبنیات مصرف کرد و همچنان وزن کم کرد. محصولاتی که کم چربی یا بدون چربی هستند، برای بدن انرژی و مواد مغذی تامین می کنند، بدون آنکه چربی اضافی بدهند. تحقیق نشان داده کلسیم موجود در لبنیات می تواند باعث رشد کاهش وزن شود.
محققان دریافت اند کسانی که کلسیم را از طریق لبنیات دریافت کردند (بیشتر از آنهایی که از طریق مکمل غذایی دریافت کردند یا اصلاً کلسیم نخوردند) موفق به کاهش وزن بیشتری شدند.
دلیل این مکانیزم کاهش وزن لبنیات هنوز در دست تحقیق و بررسی است، اما به طور عمومی پذیرفته شده که گنجاندن ۳ الی ۴ پرس لبنیات کم چربی در طول روز می تواند روند کاهش وزن را تسهیل نماید.
برخی از نمونه های خوب لبنیات رژیمی عبارتند از ماست و شیر کم چربی یا بدون چربی و پنیر کم چربی.

بعضی از انواع لبنیات رژیم غذایی را خراب می کند! نه به این علت که فرآورده لبنی هستند، بلکه بواسطه محتوای بالای چربی اشباع شده ای که دارند چربی-های اشباعی مثل چربی های غیر اشباعی به بدن کمک نمی کنند. نمی شود چربی اشباع شده مصرف کرد و سالم بود خلاص شدن از دست چربی اشباعی سخت تر هم هست، چرا که این نوع چربی باعث مشکلات سلامتی از جنبه های چاقی، دیابت و برخی انواع سرطان می شود.
غذاهایی که باید هرازگاه و به ندرت از آنها استفاده کنید و درصورت امکان به کل از رژیم خود حذف شان کنید عبارتند از بستنی با چربی کامل، خامه، پنیر سفت (هر چه پنیر سفت تر باشد، محتوای چربی اشباعی اش بیشتر است) و شیر هموژنیزه شده

آنها که گیاه خواری می کنند مصرف شیر و دیگر فرآورده های لبنی، تامین کننده پروتئین با کیفیت و یتامین های ب است که از دیگر منابع آن می توان به گوشت-ها اشاره کرد که در رژیم گیاه خواران جایگاهی ندارد.
از آنچا که شیر اغلب با ویتامین D غنی می شود (که به صورت طبیعی در برخی ماهی های چرب وجود دارد) اما لبنیات هم منبع خوبی از این ماده مغذی برای هر کسی می تواند باشد

مصرف چندین وعده لبنیات در طی روز می تواند از بروز کمبود کلسیم جلوگیری کند. در طول زندگی کسری کلسیم می تواند منجر به شکستگی و افت چگالی استخوان ها شود و این همراه با افزایش نازک شدن استخوان ها ودر نهایت ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالاتر می شود.
کلسیم موجود در لبنیات نه تنها به جلوگیری از کم شدن استخوان کمک می کند، بلکه می تواند خطر افزایش فشار خون و سرطان روده را نیز کاهش دهد، این موضوعی است که در مدرسه سلامت دانشگاه هاروارد یافته شده است.


#کاهش_وزن #لبنیات #تغذیه
تاریخ ثبت :1396/02/14 تاریخ اصلاح:1396/02/14 بازدید:154 می پسندم 0

مطالب مرتبط

تبلیغات تور
  • 4 5
  • آژانس مسافرتی برفراز گشت
1,125,000
  • 3 4
  • آژانس مسافرتی برفراز گشت
3,450,000
  • 3 4
  • آژانس مسافرتی برفراز گشت
720,000
  • 6 7
  • آژانس مسافرتی برفراز گشت
4,995,000
  • 4 5
  • آژانس مسافرتی برفراز گشت
2,390,000
  • 3 4
  • آژانس مسافرتی برفراز گشت
1,405,000
تبلیغات تور تور شیراز تور باکو تور تایلند تور روسیه تور مالزی
گزارش تخلف
در صورت مشاهده هر گونه تخلف در سایت یا تناقض اطلاعات تورها و آژانس ها آن را گزارش دهید
عنوان تخلف
نام
ایمیل
موبایل
توضیحات
telegram icon